Kontroll över mitt liv

Tiden går fortare än mitt eget liv, allt som sker, allt jag hör och allt jag går igenom bara susar förbi. Något som sker i bakgrunden, runt omkring, inte här. Jag berörs av det, men jag regerar inte. Har ingen kontroll och kan inte styra. Det är som att sitta som passagerare i bilen, jag åker med samma väg, men det är inte jag som kör. Så oerhört frustrerande, som med så mycket annat.

Nyss gick jag i sexan, nyss var jag ett barn. 
Vad är jag nu?
Det var längesen jag var ett barn, men det är långt tills jag blir  vuxen.
Hur mycket ansvar vilar på mina axlar? Hur barnslig får jag vara?
Vem i hela världen vet om jag själv inte har en aning?

Jag lägger ned så mycket tid på att se fram emot saker, så när de väl sker märker jag inte av det. I efterhand kan jag komma på, att det jag så länge hade framför mig är nu bakom mig. Det är historia,
Om livet kommer fortsätta i den här takten, kommer det inte dröja många ögonblick innan jag är gammal. Jag kommer sitta och se tillbaka på mitt liv, allt jag har gjort, alla möjligheter jag haft, alla misstag jag gjorde och även allt jag inte gjorde. 

Jag vill ta kontrollen över mitt liv, men hur gör man?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0