Wind of change!

Allting förändras, världen förändras och vi människor är kanske det som förändras mest av allt. Jag är inte den jag var och jag är heller inte den jag kommer bli och den jag var är inte den jag kommer bli och den jag är idag vet inte vem jag är. 

Hur säker jag än är på mig själv kommer jag alltid se andra som ett hot. Jag kommer alltid uppfatta sneda blickar som negativa, jag kommer alltid ta åt mig av det jag hör, jag kommer aldrig riktigt glömma det som en gång har gjort ont. Jag kommer alltid vara beredd på att bli sviken, jag kommer aldrig ta sanningen för givet, jag kommer aldrig våga tro att en främmande person kan vara god. Jag kommer alltid vara skeptisk helt enkelt. På ett sätt kan det vara positivt, men på många andra sätt negativt. Jag vill kunna slappna av någon gång, jag vill inte ständigt vara beredd på ett svek eller att bli sårad. 

Jag vill kunna leva just nu, inte idag, inte imorgon, utan just precis nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0