Ett faktum

Man tror att man styr över sitt eget liv, men det gör man inte. Vi måste lära oss att acceptera det vi inte kan förändra, respektera faktumet och inse att det som sker det sker utan att vi kan stoppa det


Det handlar inte om slumpmässiga händelser som sker, det handlar inte om en tillfällighet, det handlar heller inte om att det är
någon som sitter där uppe och bestämmer över världens existans och dess levnadsvillor. Det handlar inte om någon, det handlar om något. Något som är större än vad vi individer någonsin kommer kunna bli tillsammans.

 

Det handlar om saker som redan är bestämda, ord som redan är sagda, stunder som redan är upplevda, minnen som aldrig kommer igen, perioder man aldrig mer går igenom och känslor man inte trodde existerade. Det handlar om plötsliga slag i magen, olidlig mental smärta och skratt som är så full med gjädje att det nästan rinner över. Det sitter i hjärtat, det sitter i något vi inte kan ta på. Det finns där, men det kommer för alltid förbli osyligt och ovisst. Mitt liv är redan planerat från början till slut, jag är inte medveten om planen, men jag vet att den finns. Det innebär dock inte att jag anser mitt liv som meningslöst när jag inte kan förändra de faktum som är.

Snarare tvärtom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0