Min resa, mitt liv - DEL 1

Det är några läsare som jag vet är lite nyfikna på min uppväxt och hur mitt liv har sett ut, eftersom den inte ser ut som dom flesta andras gör. Om du vill ha en del två så får du kommentera det, det kommer alltså handla om när jag blir äldre och hur mitt liv har sett ut då. :)
Jag är född den 27 oktober 1993, det skulle jag egentligen inte ha varit, jag var inte planerad, jag skulle inte ha funnits egentligen. Min mamma drack när jag låg i magen, därför har jag något som heter FAS ( Fetala alkoholsyndrom ) Har även ADHD, men det kan man få ändå.
Jag bodde med mina biologiska föräldrar i högsjö tills Socialen tog mig ifrån dom, dom behandlade inte mig som man ska behandla ett barn, dom kunde lämna mig själv i lägenheten i flera timmar, och tänk.. ? jag var bara ett litet barn, jag kunde inte göra någonting själv, jag var bara ca 1 år. Där fick jag vara.. Ensam, medans dom var ute och drack eller vad dom nu gjorde.
När soc första gången placerade mig i ett hem hamnade jag hos en familj som bodde i vingåker, jag har inget minne av denna familj, jag bodde bara där tills jag var 1,5 år för mina biologiska föräldrar gick och satte sig i deras trädgård så därför var dom tvungen att omplacera mig.
Då fick jag komma till familjen jag har vuxit upp med, då kom jag till österåker och har bott här sen dess.
Dom tog emot mig och behandlade mig som deras, egentligen ville min bror ha en lillebror men det har ju funkat med en lillasyster också, haha!
Precis i början när jag kom till den här familjen så skulle vi på en födelsedagsfest hos några som dom kände, där satt jag i min barnstol med ett glas framför mig med saft i eller vad det nu var, och då tog jag mitt lill-finger och stoppade ner i glaset och smakade på det (för att kolla om det var alkohol) gulligt men lite sorgligt, huh? :)
Antagligen för att det hade funnits glas med sprit och öl hos mina biologiska föräldrar.
Men jag har haft det bra hos denna familj och jag är glad att jag hamnade här.

Detta var allt för denna gång, har du frågor eller om du vill ha en del 2 så får du kommentera det, det kommer alltså handla om när jag blev äldre och hur mitt liv har sett ut då. :)




Kommentarer
Postat av: D

Som jag har läst på din blogg, så verkar du dricka.

Du borde ha i bakhuvudet att alkoholism sitter i släkten. Tyngre drickande i ung ålder kan leda till stora stora alkoholismproblem då man blir äldre.



2012-01-10 @ 17:52:41
Postat av: Sara

Vill gärna läsa mera!

2012-01-10 @ 18:33:37
Postat av: Ulla

Det var då jag träffade dig första gången på dagis:)

2012-01-10 @ 19:01:33
Postat av: tessan

instämmer med första kommentaren.Tänk till både en och två gånger innan dricker. Man kan ha roligt utan sprit.

2012-01-11 @ 11:08:16
Postat av: Anonym

del 2!

2012-01-11 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0