Svartsjuka

Varför blir vi svartsjuka?
Svartsjuka är rädsla att förlora en viktig relation. Det beror oftast på osäkerhet, otrygghet, låg självkänsla och att du lider brist på bekräftelse.
Alla kan bli svartsjuka, däremot har den som är osäker i sig själv och otrygg i sitt förhållnde större risk att bli svartsjuk, den som en gång har blivit utsatt för svartsjuka har såklart lättare att bli mer orolig än andra.
Det är väldigt vanligt med svartsjuka men det går faktiskt att '' bota ''.
Men då behöver du verkligen jobba med dig själv, erkänna problemet och verkligen vilja göra något åt det.
Be om stöd och support av din partner när du ska jobba på din svartsjuka, du kommer behöva allt stöd och support du kan få. Ta en dag i taget och jobba med dig själv och din personliga utveckling.
Om du inte söker hjälp och försöker få bort din svartsjuka kan det sluta med att ditt förhållande spricker.
Svartsjuka är inte positivt någonstans, det är jobbigt för både dig och din partner

- Varför jag skriver detta är för att jag själv har varit väldigt svartsjuk i mina tidigare förhållanden och har alltså mycket erfarenhet av hur det känns och har en egen historia om hur jag kom över min svartsjuka. Det var inte lätt, men i mitt nuvarande förhållande så litar jag på min pojkvän till 100% och är inte ett dugg svartsjuk, jag känner mig trygg med honom och det är viktigt för att förhållande ska fungera.

Någon som vill höra hur jag kom över min svartsjuka?
Kommentera det så kommer det ett inlägg där jag svarar på frågor osv.

Kommentarer
Postat av: LIL' BABUSTYLE - En av karlstads mest uppdaterande bloggar

Hej! Jag hoppas du har haft en bra dag och får en bra kväll! Har varit lite off på bloggen med att kommentera, men är snart tillbaka som vanligt. :)

2012-01-17 @ 22:00:04
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: Felle

Väldigt bra skrivet :)

2012-01-18 @ 07:05:07
URL: http://feliciachotnikorn.blogg.se/
Postat av: Sv;

Tack så mycket, försöker bara underhålla mina läsare :)

2012-01-18 @ 08:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0